Czy ktoś zna jakie było oznaczenie serii tendrów "beczkowych" stosowanych w parowozach Ty45 na których umieszczona była budka przeznaczona dla kierownika pociągu? Przeważnie nie była ona wykorzystywana do celu w jakim była stworzona. A może ktoś ma jakieś rysunki, lub fotografie dotyczące tego tematu?
pozdrawiam D.K.
Forum dyskusyjne
tender do parowozów Ty45
-
-
Napewno tendry te były spotykane na parowozach DB BR50, ale przebudowy dokonywano już po wojnie.
Model BR50 z tendrem kabinowyM:
http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/dcc/br50_kab_n_flm/br50_N_flm08.jpg -
Dziękuję za zainteresowanie tematem. Chodzi mi o tender beczkowy w który wyposażone były nasze parowozy Ty45 produkowane w ostatnim okresie produkcji (rok1950-1951). Napewno Ty 45-408 miał taki od chwili wypuszczenia go z fabryki w Chrzanowie, a o ile pamiętam to też Ty45-418. Budka była za skrzynią węglową i wchodziło się do niej po drabince od tyłu tendra. Całość zbudowano na bazie tendra 32D47, lecz nie wiem czy ten z budką miał inne oznaczenie. Oba w/w parowozy od nowości stacjonowały w Piotrkowie Tryb.
-
Co do tendrów kabinowych Ty45 to na str.:
http://www.forum.martel.pl/viewtopic.php?t=9541
(drugi post) głosi:
"Jak najbardziej pasuje.Produkcja ruszyła w 1946r i pierwsze maszyny dostały tendry od parowozów poniemieckich serii 30D43 z budką kierownika pociągu(stosowano je do 49r.)oraz 32D43.Po 1946 zaczęto w Pafawagu produkcję właściwego dla tej serii tendra 32D47.
W 50 latach zaczęto stosować Stocker i powstał nowy tender z oznaczeniem 27D47."