Tureckie parowozy 46001 do 46025:
http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/46001
była to wersja parowozu KPEV P8 (2`C) o układzie osi 2`D (240),(Mastodont) produkcji zakładów Henschla i Kruppa.
Zdjęcie: http://www.trainsofturkey.com/w/uploads/Steam/46025_l.jpg
Dane techniczne (w nawiasach dla KPEV P8 - wg. http://de.wikipedia.org/wiki/Preußische_P8 ).
Układ osi: 2`D (2`C)
Średnica kół napędnych: 1650mm (1750mm)
Średnica kół tocznych: 1000mm (1000mm)
Liczba cylindrów: 2 (2)
Śr. cyl. x skok tłoka: 630x660mm (575x630mm)
Ciśn. kotłowe: 12bar (12bar)
Ruszt: 3,03m^2 (2,58m^2)
Długość rur ogniowych: 5000mm (4700mm)
Pow. ogrzewalna: 180,5m^2 (143,28m^2)
Pow. przegrzewacza: 68,25m^2 (58,90m^2)
Masa próżnego parowozu: 80,5t (70,7t)
Masa służbowa: 88,5t (76,69t)
Masa przyczepna: 66,1t (50,60t)
Nacisk na oś: 16,525t (17,36t)
Prędkość maks.: 80km/h (100km/h)
Moc: 1550KM (1180KM)
Dłg. całk. ( z tendrem) : 22000mm (18585mm)
Tak więc tureckie parowozy miały większą moc i mniejszy nacisk na oś, ale niższą szybkość maks.
==========================================================
Tureckie parowozy 57001 do 57027:
http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/57001
była to wersja parowozu KPEV G10 (E) o układzie osi 1E1 (151),(SantaFe).
Zdjęcie: http://www.trainsofturkey.com/w/uploads/Steam/57007_r.jpg
Dane techniczne (w nawiasach KPEV G10 - http://de.wikipedia.org/wiki/Preußische_G_10 ):
Układ osi: 1`E1` (E)
Śr. kół napędnych: 1400mm (1400mm)
Śr. kół tocznych: 1000mm (-)
Liczba cylindrów: 2 (2)
Średnica cylindra x skok tłoka: 630x660mm (630x660mm)
Ciśn. kotłowe: 12bar (12bar)
Ruszt: 3,03m^2 (2,58m^2)
Pow. ogrzewalna: 180,5m^2 (146,00m^2)
Pow. przegrzewacza: 68,25m^2 (58,80m^2)
Masa służbowa: 90,6t (76,6t)
Masa przyczepna: 67,1t (76,6t)
Nacisk osi: 13,4t (15,3t)
Prędkość maksymalna: 80km/h (60km/h)
Moc: 1550KM (1099KM)
Te parowozu tureckie były szybsze, miały większą moc a także mniejszy nacisk na oś, aniżeli ich protoplaści, ale cechowały się mniejszą masą przyczepną.