Witam, na początek chciałbym wam od razu podziękować, za to że jesteście, że jest strona gdzie można spotkać prawdziwych pasjonatów, dzięki temu portalowi dowiedziałem się naprawdę dużo. Ale do rzeczy...
Potrzebuje pomocy, jestem początkującym grafikiem i jako ćwiczenie postanowiłem wymodelować stary parowóz, nie jakiś konkretny ale żeby wyglądał realistycznie i miał wszystko co musi mieć parowóz. Wzoruje się na amerykańskim gigancie "Big Boy" ale na tej stronie znalazłem dużo Ciekawszy przykład aby opisać problem z którym się zmagam, ale o tym za chwilę. Na początek dodam, że przeczytałem w dziale technika artykuł odnośnie kół i napędu, więc proszę nie odsyłać mnie do niego, bo jeżeli jest tam odpowiedź na moje pytanie to po prostu jej nie rozumiem i proszę o w miarę łopatologiczne wytłumaczenie.
Na początek powiem co rozumiem. Rozumiem, że żeby lokomotywa mogła płynnie pokonywać zakręty dzieli się ją na kilka wózków, których oś obrotu znajduje się poza nimi. Rozumiem, że wpływ na pokonywanie zakrętów ma wyprofilowanie obrzeży koła. Za to za nic nie mogę zrozumieć jak taki "Big Boy", czy też jeszcze ciekawszy przykład "Ty51" może pokonywać ten zakręt. Przecież tam jest 5 kół połączonych sztywnym korbowodem. Z tego co wiem Korbowód się nie wygnie więc jak taki parowóz może pokonać łuk? Wiem, że w "Big Boy'u" zestaw napędowy został podzielony na dwa człony z czego jeden może obracać się w trakcie jazdy, co ułatwia pokonywanie zakrętów, ale skoro oś obrotu tego gigantycznego wózka jest poza nim to na czym trzyma się wszystko co jest nad nim?
Wiem, że pytania mogą wydać się banalne ale od dwóch dni staram się znaleźć odpowiedź a, że nie siedzę w temacie to jest mi ciężko. Jeszcze raz proszę o w miarę "łopatologiczne" wytłumaczenie jak to się dzieje, że lokomotywa nie wypada z toru przy pokonywaniu łuku, szczególnie w tych dwóch przypadkach kiedy "sztywne koła" rozciągają się na takiej długości. Z góry uprzejmie dziękuje.
Forum dyskusyjne
Grafik potrzebuje pomocy
-
-