Szanowni Państwo! Przywędrowałem na niniejsze forum poszukując wiarygodnych danych nt. zasad malowania parowozów II RP. Interesuje mnie w szczególności, jak mogła wyglądać kolorystyka serii Pk2 (pruska S10.1/BR17.1)? Czy mogę prosić o sugestie?
Otóż interesuje mnie uściślenie domniemanego malowania Pk2 w dwóch wariantach: całkowicie czarnym oraz ewentualnym mieszanym zielono-czarnym:
Przypuszczam, że w odmianie czarnej (tj. bez zielonych elementów):
- tender był cały czarny, łącznie z wózkami i zbiornikiem gazu oświetleniowego;
- nie jestem pewien, jak mogła wyglądać kolorystyka kotła i ostoi. Czy obie te części były czarne? A może ostoja jednak była czerwona, zaś tylko kocioł z budką czarny? Czy zbiorniki przy kotle mogły być czerwone?
- białe bandaże na czerwonych kołach (względnie obramowania korbowodów) zapewne nie zawsze występowały na tych parowozach.
Nie jestem pewien, czy w odmianie zielono-czarnej, o ile takowa występowała:
- ostoja parowozu i tendra mogły być czarne, podobnie jak część kotła od strony dymnicy, a reszta oliwkowo-zielona?
- dach budki i armatura czarne?
- Nie jestem pewien, czy pojawiały się czerwone elementy, jak np. zbiorniki w tym kolorze, uchwyty, itp?
Dodam, że na stronie: http://www.ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=509 są zdjęcia np. Pk2-8 i Pk2-14 z ep. II, lecz nie wiadomo, czy maszyny były całe czarne, czy może zielono-czarne.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie lub pomysły.