Na niektórych stronach kolejowych, polskich i nie tylko, można znaleźć informację o serii PKP OKh10. Nie wiem, czy tajemnica tej serii została przez kogoś wyjaśniona. Jeśli nie, to podaję, o co chodzi. Na stronie http://www.rystevogn.dk/page16.php jest wzmianka o tej serii z adnotacją WD, czyli chodzi o brytyjskie lokomotywy wojskowe (War Department). Idąc dalej tym tropem, znajdujemy informację o ośmiu tendrzakach w układzie osi 0-3-0 z kolei London Midlands and Scottish (LMS), zarekwirowanych przez WD w 1940 r. i wysłanych do Francji. Dwie z nich zostały zniszczone podczas ewakuacji, resztę przejęli Niemcy. Pięć wróciło do Wlk. Brytanii. Jedna (Beardmore 361/1928, LMS 7613, WD 8) pozostała w Niemczech. Jej zdjęcie zrobione w RAW Berlin Tempelhoff w 1953 r. można znaleźć na stronie www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,8160299. I w zasadzie ono wszystko wyjaśnia. Na budce jest widoczny napis 'Wehrmacht', a pod nim 'OKH 10'. Tylko to OKH to Oberkommando des Heeres, czyli naczelne dowództwo wojsk lądowych. Przypadkiem zgadza się to z polskim oznaczeniem układu osi - no, prawie, bo h jest w nim małe, a nie duże. Jak przypuszczam, w ten sposób powstała polska seria, której nie było. Pozdrawiam wszystkich MK.