Witam
Mam pytanie do bardziej doswiadczonych i obeznanych z tematem kolegow.
Buduje makiete w III epoce i ciekaw jestem czy parowoz BR 80 byl rowniez w polskim taborze?
andrzej
Forum dyskusyjne
BR 80
-
-
Nie był.
pozdr
Marek -
a niewiele trzeba ,żeby były(w modelu ,rzecz jasna) jako ex BR89 a "nasze" jako Tkh 4 z kilkoma numerami przemysłowymi.Dwa działania: 1. usunąć jeden kołpak.2. usunąć boczne zbiorniki wodne.Na budce może pojawić się mały ,biały napis ZNTK Nowy Sącz-filia zakładu w twoim domu.
-
Witam!
tak przegladajac sobie dawniejsze posty natrafilem na niezrozumialy (dla mnie) przyklad opisu TKh4,
kol. HOART, chyba opisujesz BR89.0 (Einheitslok) czy tak?, te w ilosci pieciu szt. byly na PKP ozn. TKh5 i potem przekazano je do przemyslu (czy wszystkie nie wiem), sa w modelu Fleischmann'a.
PKP-owskie TKh4-1 i 2 to bardzo podobne do maszyn T3 (TKh3) z ktorych to ich konstrukcje sie wywodza, budowane dla koleji Legnicko- Rawickiej.
Hersteller: Stettiner Maschinenbau-AG Vulcan / 2327
Baujahr: 1907
Liegnitz-Rawitscher Eisenbahn -> PKP TKh4-1 -> DRB 89 8201"
Hersteller: Stettiner Maschinenbau-AG Vulcan 2612
Baujahr: 1910
Liegnitz-Rawitscher Eisenbahn-> PKP TKh4-2 -> DRB 89 8202" -> PKP ->20.07.46 WL Zuckerfabrik Znin TKh4-8202
jak juz nadmienil kol.Marek Sz. maszyn BR80 w Polsce nie bylo, ani na PKP ani w przemysle
pzdr
nieumialek