Pamiętam jak w latach 60 ubiegłego stulecia jeżdził pociąg pospieszny relacji Warszawa Gł. - Słypsk przez Toruń Gł., Bydgoszcz Gł., Tczew.
Pociąg ten był przeważnie prowadzony przez lokomotywę Pm3 - mówiło sie naniego wieloryb ponieważ był cały pokryty blachą co dawało mu opływowe kształty. Miał prawdopodobnie większą średnicę kół napędowych.
Następna lokomotywa to Tr 203 i 223. Przeważnie prowadziła pociagi osobowe na trasie Chojnice - Laskowice Pom. - Grudziądz.
Nie mogę znaleźć żadnych informacji i zdjęć tych lokomotyw. Prawdopodobnie lokomotywy Pm3 stały w parowozowni w Gdyni, a lokomotywy Tr w Chinicach lub Grudziądzu.
Może ktoś wie na temat tych lokomotyw to proszę o informację.
Pozdrawiam
Forum dyskusyjne
Parowóz Pm3 i Tr 203
-
-
Jedno co wiadomo na pewno, to to, że parowóz Tr223 nie istniał :) Tr203 było natomias ponad 500 sztuk, tak więc były rozpowszechnione prawie jak Ty2...
A co do zdjęć, to Pm3 można znaleźć (ZTCP) na stronie Andrzeja Massela, natomiast o fotki Tr203 już łatwiej zwłaszcza na google images ;) -
Witam.
Parowozy tych serii można zobaczyć też w wersji “zachowany eksponat”:
- jeżeli chodzi o Pm3 – to jedyny zachowany w Polsce egzemplarz znajduje się w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Jest to Pm3-5 (oznaczona jako Pm3-3),
- jeżeli chodzi o Tr203 – zachowały się 2 szt. Jedna we wspomnianym wcześniej muzeum w Warszawie (Tr203-451) i druga w Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie Śląskiej (Tr203-296). Ten ostatni w “troszkę nietypowym” malowaniu.
Gdyby jednak zależało Ci jedynie na zdjęciach, to przeszukaj np. stron zawierających galerie bądź relacje z wspomnianych muzeów.
Mnie do tej pory nie udało się trafić na inne zdjęcia, ale internet to ocean... jak by ktoś coś wyszperał, to chętnie obejrzę.
Pozdrawiam. -
Szukaj też pod hasłem: S160 CONSOLIDATION