Cześć. Właśnie,w jakich sytuacjach były one używane?Dzwony amerykańskie(typu kościelnego) i dzwony niemieckie(typu budzikowego). Pierwsze co przychodzi mi na myśl, to ,że te dzwony delikatniej , nieagresywnie głośno , długo oznajmiały ,sygnalizowały ,informowały o poruszaniu ,przejeżdżaniu ,jeżdzie etc. parowozu gdzieś czy przez coś ,gdzie występował pierwiastek ludzki przypadkowy i nieprzypadkowy :
perony stacji -ludzie oczekujący pociągu ?przetoki- służby manewrowe?Czyżbym sam sobie odpowiedział ?
Dlaczego ten rodzaj sygnału nie przyjął się wszedzie?
Forum dyskusyjne
Dzwony parowozowe
-
-
Znów Państwu zawracam głowy ; dlaczego ten rodzaj sygnału nie przyjął się na przykład w Anglii ,gdzie jest tak mało miejsca ,dużo ludzi ,potężna skrajnia ,itd ?
Czy spotykane pneumo -trąbki na niektórych ciuchciach ;spełniały taką rolę ,jak wyżej zasugerowałem? -
ererata:"potężna skrajnia"-zamiast "potężna" ; powinno być -"mała", - " mała skrajnia".
Te " pneumo -trąbki na niektórych ciuchciach "- zapomniałem dodać "na PKP", a zatem powinno być: "...ciuchciach PKP" -
Cześć. Niedawno oglądałem stary western klasyk "Ostatni pociąg z ??" i w tym filmie jest scena z przejeżdżającym środkiem miasteczka "?? " pociągiem ,ciągniętym przez "westernowca " któremu przez cały czas towarzyszy dzwoniący jego dzwon (typu kościelnego). Sielsko -anielsko .A jak brzmiał dzwon typu budzikowego? Widział i słyszał Ktoś takiego coś?Na to sobie nie odpowiem po prostu.